ח"כ רוטמן מערער ודורש שוב את פסילת הנשיאה חיות

ישראל רובין No Comments on ח"כ רוטמן מערער ודורש שוב את פסילת הנשיאה חיות

יו"ר ועדת החוקה הגיש ערעור על החלטת נשיאת העליון אסתר חיות שלא לפסול עצמה מלדון בעילת הסבירות; "קיים הרבה למעלה מחשש למשוא פנים ולפגיעה במראית פני הצדק"

צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר ועדת החוקה חה"כ שמחה רוטמן הגיש הבוקר באמצעות עורך דינו אבי סגל ערעור על החלטת נשיאת העליון חיות שלא לפסול עצמה מלדון בערעור על הצ"ח לצמצום עילת הסבירות.

בפתח הערעור נכתב: "בית המשפט הנכבד יתבקש לקבל את הערעור ולהורות על פסלות כב' נשיאת בית המשפט העליון, מלשבת בדיון בעתירות שבכותרת שעניינן תיקון חוק יסוד: השפיטה (תיקון מס' 4). המבקש יטען כי קיים הרבה למעלה מחשש למשוא פנים ולפגיעה במראית פני הצדק באופן המונע מכב' נשיאת בית המשפט העליון להשתתף בדיונים בדבר שאלת חוקיות התיקון לחוק ומשכך, ובהתאם לדין, היה עליה לפסול עצמה מלשבת בדין.

כמו כן, מבקש חה"כ רוטמן באמצעות עורך דינו כי בית המשפט יקיים דיון בהודעת הערעור ללא הנשיאה חיות בטרם יתכנס לדון בגוף העתירות.

בין הנימוקים לערעור, החלטתה של חיות שלא לפסול עצמה חרף הנאום שנשאה ב-12 בינואר השנה בכנס העמותה למשפט ציבורי שם השמיעה את השקפתה ודעתה באופן ספציפי להצעה לבטל את עילת הסבירות. כזכור חיות כינתה את המהלכים לתיקון מערכת המשפט מהלכים "לריסוק" מערכת המשפט ותיארה את כלל הצעות החוק בנושא "מתקפה שלוחת רסן".

בתוך כך נטען בערעור שהגיש חה"כ רוטמן כי "אין ולא ניתן לעלות על הדעת, בטח לא בשיטת משפט מתוקנת, כי בית המשפט יתייחס לבעלי דין, שר המשפטים, הממשלה ויו"ר ועדת חוקה של הכנסת, כתוקפים המאיימים, מסתערים ומרסקים את כל השיטה הדמוקרטית ובמקביל ידון ויכריע בעניינם כמו מאומה לא קרה."



0 תגובות